• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.0
  • E-mailkontakt@gepc.pl

Nowy, a stały klient: Ile wydają na zakupy?

W psychologii sprzedaży internetowej termin "zatrzymanie klienta" odnosi się nie do samego faktu, ale korzyści z tego wynikających. Przypuszcza się, że nowy klient wydaje na zakupy kwotę X, zaś stały - pięciokrotnie więcej. Zapewne widzicie to po samych sobie, prawda? Wydajecie więcej na zakupy tylko w tych punktach które znacie i które wzbudzają w Was zaufanie.

Jak nowy klient bada sklep, zanim dokona zakupu?

Specjaliści od marketingu bardzo często korzystają z terminu "UX", jako odpowiedź na spadającą sprzedaż w sklepie. UX (User Experiences) odnosi się do całości odczuć, jakie platforma "generuje" w konsumencie. Jeśli sklep nie jest przyjazny pod kątem interfejsu, posiada zbyt długie opisy produktów lub zwyczajnie prezentuje się niechlujnie - poziom zainteresowania w oczach konsumentów spada i może doprowadzić do opuszczenia przez niego sklepu. Konsumenci badają witryny e-commerce pod kątem atrakcyjności, dostępności oraz nagromadzenia istotnych, niekoniecznie marketingowych treści.

Nowy klient bada, a stały odwiedza, aby kupować

Rzadko się zdarza, aby nowy klient dokonał zakupów za kilka tysięcy złotych. Zwykle na pierwszą operację wydaje nie więcej, niż 100 złotych. Bada tym sposób płatności, czas oczekiwania na dostarczenie towaru i sposób komunikacji ze sprzedawcą. Gdy wszystko odbędzie się prawidłowo, natychmiast wzrasta zainteresowanie i klient "nowy" staje się "stałym".

Ile wydają stali klienci?

Statystycznie wydają blisko pięciokrotnie więcej, więc przy sumie bazowej oscylującej w okół stu złotych mowa aż o 500 złotych! Największe i wzbudzające największe zaufanie platformy e-commerce zarabiają średnio na jednym kliencie około 1200-1500 złotych. Proszę sobie pomyśleć, jaki stosunek klientów stałych do nowych musi mieć platforma i ile wydają najstarsi e-kupujący.

Planując karierę w sieci i prowadzenie sklepu internetowego trzeba się liczyć z psychologią sprzedaży. Platforma odniesie sukces tylko wtedy, gdy wzbudzi zainteresowanie klienta, bo gdy ten zaufa, będzie wracał i kupował o wiele chętniej.