• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.0
  • E-mailkontakt@gepc.pl

Zakupy internetowe kontra tradycyjne - kto wygrywa?

Sprzedaż stacjonarna nadal jest bardzo popularna, ponieważ nie wszystko możemy nabyć w sieci. Osoby prowadzące sklepy w swoim regionie wiedzą, że poziom sprzedaży w dużej (naszym zdaniem największej) mierze zależy od sposobów promocji i charakteru samej placówki. Wiadomym jest, że e-piekarnia raczej nie wygra z lokalem stacjonarnym, bo konsument po bułki chodzi zazwyczaj do sklepu. Ale czy na pewno?

Zasięgowo i finansowo z pewnością wygrywa sieć

Zaczęliśmy od piekarni to i na niej się skupimy. Wyobraź sobie, że prowadzisz taki lokal, osiągnąłeś już oczekiwany poziom zysków, ale masz apetyt na większe apanaże. Możesz zwiększyć swój zasięg poprzez reklamę stacjonarną, a możesz też skorzystać z rozwiązań e-commerce, jako, że do Internetu ma dostęp dzisiaj w zasadzie każdy. Prowadząc nie tylko sklep stacjonarny, ale taki sami, lecz w wydaniu internetowym - zmaksymalizujesz swoje zyski, bo będą one dywersyfikowane (będziesz miał dwa źródła przychodu: ze sklepu stacjonarnego i internetowego).

Jak będzie wyglądać przyszłość?

Opisana powyżej piekarnia to tylko jeden z wielu przykładów. Uważamy, że przyszłość sprzedaży w dużej mierze będzie zależeć od oczekiwań inwestora. Najlepszym rozwiązaniem, nawet w przypadku niewielkiej miejscowości będzie prowadzenie kilku kanałów sprzedaży (sklep stacjonarny, internetowy i mobilny) i sprawną kampanię marketingową. Nie wolno zapominać o młodych, którzy w większości nastawiają się na e-sprzedaż. W momencie, gdy oni zrozumieją "wielokanałowość", być może wyprą lokale stacjonarne czym odpowiedzą nam wszystkim na pytanie zawarte w tym tytule.